PFA vinder guldpris for bedste digitale kundeoplevelse

PFA har netop vundet Danish Digital Awards guldpris for bedste digitale kundeoplevelse. Juryen, som består af en bred gruppe af digitale fagfolk, har bl.a. lagt vægt på PFA’s innovative evne til at veksle ’kompliceret stof’ til digitale anbefalinger, der gør pension levende og relevant for kunderne.

PFA har de seneste mange år arbejdet målrettet med at udvikle digitale selvbetjeningsløsninger, der gør det nemt for kunder at få overblik over deres pension og tilpasse den til deres liv, ønsker og behov. Derfor glæder det også konstitueret CEO i PFA, Mads Kaagaard, at arbejdet nu belønnes med prisen for bedste digitale kundeoplevelser, som uddeles af Danish Digital Awards.

”Vi kan se, at vores digitale løsninger bliver taget godt imod af kunderne og stadig flere engagerer sig på Mit PFA og gør brug af vores anbefalinger til at få tilpasset deres pensionsordning til deres liv og behov. Det giver tryghed og ro om fremtiden, og vi er rigtige glade for, at værdien af vores digitale kundeløsninger nu bliver anerkendt af en jury af dygtige fagfolk,” siger Mads Kaagaard.

Effektiv aktivering af digitale anbefalinger
I kåringen har Danish Digital Awards bl.a. fremhævet PFA’s nye handlingscenter på kundeplatformen mitpfa.dk, hvor kunderne via grønne, gule og røde handlingskort får et enkelt og prioriteret overblik over de anbefalinger, som her og nu kan gøre den største forskel for deres pension. Herudover har de også hæftet sig ved PFA’s evne til at få aktiveret anbefalingerne gennem et digitalt onboarding-forløb, som engagerer kunderne, og sikrer, at de får givet de oplysninger, der er nødvendige, for at PFA kan give dem dynamiske og personaliserede anbefalinger.

Selvom løsningerne er digitale, så bygger de på kompetencer, der favner store dele af PFA. Fra produktansvarlige, digitale eksperter og kommunikationsfolk, der står for udvikling af indhold og design, til data- og it-eksperter, der understøtter de digitale løsninger med kunstig intelligens og algoritmer. Derfor tilføjer Mads Kaagaard også, at der er tale om en stærk holdindsats.

”Med løsningen har vi tænkt hele vejen rundt om kunderne, og det er rigtig mange forretningsområder, der har været involveret. Fra vores digitale eksperter, produktansvarlige og pensionsrådgivere til vores dataspecialister, kommunikations- og marketingfolk. Der er derfor tale om en stærk holdindsats, som vidner om, at vi har skabt en velfungerende agil organisation, som forstår at arbejde tæt sammen med kunderne i fokus,” siger Mads Kaagaard.

Han nævner, at de digitale kundeløsninger er udviklet i samarbejde med det digitale bureau Merkle, som derfor også har stor del af æren for den flotte pris.

 

Læs indstilling og begrundelse for prisen hos Danish Digital Awards