PFA Invest til tops i imageundersøgelse

PFA Invests attraktive produkter, gode priser og mange år på toppen af afkastskamlen giver nu også point på imagekontoen, hvor PFA Invest har opnået en førsteplads i FinansWatch og Wilkes netop offentliggjorte imageundersøgelse af danske investeringsforeninger.

PFA Invest har i mange år ligget i top blandt danske investeringsforeninger, når man ser på evnen til at skabe afkast i forhold til risiko og omkostninger. De stærke resultater på investeringsområdet er nu blevet fulgt op med endnu en fjer i hatten i form af en førsteplads i FinansWatch og Wilkes netop offentliggjorte imageundersøgelse af danske investeringsforeninger. 

Den fornemme hæder glæder Irene Holmslykke, der er CEO i PFA Invest.

”Det er glædeligt, at de stærke resultater, vi har skabt på kundernes opsparing, også afspejler sig i vores image. Som en del af PFA er vi sat i verden for at skabe værdi til vores kunder og ikke for at tjene penge til vores ejere. Det betyder, at vi kan tilbyde attraktive produkter til lave priser, og at vi i det hele taget har gode forudsætninger for at sætte kundernes behov i førersædet. Det giver et godt udgangspunkt for at opnå et godt image,” siger Irene Holmslykke. 

Tæt på kunderne i uroligt år
Hun tilføjer, at det stærke image også bekræftes, når man ser på kundernes indbetalinger, som er steget med 10 pct. i årets første 9 måneder. Der er meget tilfredsstillende resultat i et uroligt år på finansmarkederne, hvor PFA Invest i fællesskab med PFA Bank, som står for salg og rådgivning om investeringsforeningerne, har gjort en ekstra indsats for at være tæt på kunderne.

”Vi prioriterede at være hurtigt ude med rådgivning, da corona-pandemien først på året satte finansmarkerne i frit fald. Det skete både over telefonen og via e-mails, nyheder samt en række webinarer, hvor man kunne møde vores investeringseksperter og rådgivere. Her var budskabet, at selv store dyk erfaringsmæssigt har det med at blive indhentet før eller siden, og at det bedste, man kan gøre, derfor er at slå koldt vand i blodet og forblive tro mod sine investeringsvalg. Det råd tog kunderne godt imod, og det betyder, at langt fleste er kommet fint igennem året og har fået del i den optur, som fulgte i kølvandet på de dramatiske fald,” siger Irene Holmslykke.

 

 

Metode

Analysen er foretaget af Wilke og baseret på svar fra 5.182 repræsentativt udvalgte danskere, som har vurderet 69 af de største finansvirksomheder. Respondenterne har alene vurderet virksomheder, som de har et tilstrækkeligt kendskab til. Alle finansvirksomhederne er blevet vurderet på disse parametre:

Overordnet image

• Hvordan er din generelle opfattelse af virksomheden?

Ni imageudsagn

• Har en god service

• Har god rådgivning

• Er troværdig (kan stole på dem)

• Formår at udvikle nye produkter og services

• Overholder love og regler

• Har konkurrencedygtige priser

• Har god økonomi

• Er god og synlig i deres kommunikation

• Har en bæredygtig profil (denne parameter er ny i årets analyse)

Anbefalingsvillighed

• Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale virksomheden til venner og familie?