Uddannelse & mentorordning

Changing Stories

Changing Stories eksisterer for at sikre, at alle børn i Nepal, uanset hvor og hvornår de er født og trods deres forskellige forudsætninger, gennemfører en uddannelse, der giver dem lige muligheder for at skabe et godt liv for dem selv og deres familie.

I Nepal gennemfører over halvdelen af eleverne ikke deres skolegang. Statistikken er resultatet af et nepalesisk folkeskolesystem, der virker for de, der kommer stærkt fra start, men som lader resten i stikken. Hvis du falder bagud i den nepalesiske folkeskole, falder du igennem. Changing Stories igangsætter omkostningseffektive undervisningsforløb for elever på nepalesiske folkeskoler, der er så langt bagud i skolen, at de er i fare for at droppe ud. Det er ofte børn i alderen 9-13, der går i 4. eller 5. klasse, men som endnu ikke har lært at læse, skrive eller regne. Til at lede forløbene, der varer omkring 4 måneder, ansætter og træner vi lokale unge, der dermed får adgang til værdifuld arbejds-, undervisnings- og lederskabserfaring.

Changing Stories er en dansk forening stiftet i januar 2017 bestående af en gruppe passionerede mennesker i både Danmark og Nepal med en fælles mission om at bygge en fremtid hvor alle børn i Nepal, uanset hvor og hvornår de er født, erhverver sig de basale sproglige og matematiske færdigheder, der er grundlaget for livslang læring.

LIGNENDE SAGER

Projekt Forældreakademiets mentorordning
Forældreakademiet tilbyder: - Et unikt indblik barnets hverdag i skole og institution - Viden og værktøjer til forældrerollen Akademiet styrker forældreinvolveringen og -samarbejdet via uddannelse og styrket netværk, til gavn for lokalområdets børn.
WutomiAgri
Håbløshed, fattigdom og én portion ris om dagen er virkeligheden for de fleste i Mozambique. På landbrugs- og iværksætterskolen, WutomiAgri, lærer unge at bryde dette mønster med jordens ressourcer. Hjemme igen skaber de udvikling i lokalsamfundet.